Onkyo TX-SR605

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR605 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

lipstick 27-02-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

heb deze reseiver nu een jaar int bezit en ben er zeer tevreden over,heb deze aangesloten op 2 jbl zuilluidsprekers,de rest vd luidsprekers zijn van klipsch. amaai wat een fantastich geluid,de haren gaan rechtop staan vooral bij acktiefilms en sf met volume op 60,
je kunt de reseiver goed afstellen door middel vd bijgeleverde micro neemt ongeveer 15 min in beslag.
binnenkort een blue-ray speler erop aansluiten en dan met volle teugen genieten...
reseiver is zeker een aanrader ! top ding en zeker voor die prijsklasse

grotetokkie 06-05-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Wat een geweldig apparaat! Heb hem in combinatie met digitale televisie (Humax Duovisio iPVR-9200C) een goedkoop dvd-spelertje en de Canton Movie 60 CX speakerset.

Mijn broer heeft een Pioneer VSX-817-S in combinatie met dezelfde speakerset en hij heeft een waanzinnig geluid. Hetzelfde dacht ik te kunnen bereiken met een home cinema set van Panasonic van 200euro. Dit was dus een complete misvatting. Inmiddels dit setje weer verkocht en toch maar de stap gewaagd naar een veel duurdere combinatie.

Spijt ga ik er in ieder geval niet van krijgen. Televisie kijken heeft een totaal andere beleving gekregen. Afgelopen vrijdag Topgear gekeken en nu zit ik in het programma in plaats van dat ik er alleen naar kijk.

De enige minpuntjes: Het is een joekel van een apparaat en het is zeker niet moeders mooiste.

Ying 22-02-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Geweldige receiver. Hiervoor ook een Onkyo gehad en altijd tevreden geweest. Geen reden om te switchen van merk.

Zeker gezien het bedrag is deze instapmodel voor de HD geluidsdecoderingen een koopje. Vergelijkbare receivers andere merken starten vanaf 900. Gebruiksvriendelijk een makkelijk aan te sluiten,. In tegenstelling tot veel medekopers vond ik de audessey niet echt handig. Ik zou voorstellen om alles handmatig in te stellen, ben er nog steeds mee bezig.

Verder mooie, goede receiver die voorbereid is voor de toekomst. voor ps3 bezitters zoals ik, Dolby true hd en DTS -HD wordt nog niet ondersteund vanuit de ps3, daarnaast, wel een vorm van oplichterij, blijken heel veel blu-ray films deze coderingen ook niet te bevatten terwijl het wel wordt aangegeven. Maar goed, gaat in eerste instantie om de receiver.

Aanrader, zeker gezien prijs/kwaliteitverhouding

Sven74 11-02-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Na lang zoeken toch gekozen voor deze Onkyo, vooral vanwege de HDMI 1.3 mogelijkheden en ingebouwde DTS Master Audio en Dolby True HD. En natuurlijk ook niet te vergeten: de faroudja deinterlacer chip die normaal alleen in hele dure versterkers verwerkt zit.

De versterker is aan een Philips Aurea gekoppeld met een HDMI kabel en de Playstation 3 is aan de Onkyo gekoppeld. Het is echt een juweeltje van een versterker. Prima geluid, mooi 5.1 geluid en schitterend stereo!

Simpele installatie met bijgeleverde microfoon en op de TV. Het schermpje is wat klein maar voldoet prima.

De HDMI monitor staat bij mij aan en dus alle signaal komt via de ene HDMI kabel bij mijn TV binnen. Dit werkt perfect. Alle 'oude' signalen worden gedeinterlaced naar 576p.

peter196 14-01-2008

Twee weken in huis.

Het geluid is na het automatisch instellen met de bijgeleverde microfoon helder en zeer levendig te noemen.

Heb de receiver via hdmi aangesloten op de tv.
Het upscalen van video-signalen (S-vhs of component) naar hdmi 576-progressief werkt perfekt.

De bediening met de afstandsbediening en via het frontpaneel is niet moeilijk; er zitten wel veel mogelijkheden op deze receiver, waardoor je even bezig bent met de gebruiksaanwijzing.

De seroundweergave en stereoweergave is echt fantastisch; de tijd dat een AV-receiver slechts
matige stereo weergave had behoort tot het verleden.

De afwerking vind ik ook zeer degelijk; geen kunstof knoppen zoals je bij sommige merken ,indezelfde prijsklasse, nogwel eens tegen komt.

Aansluitmogelijkheden voor diverse audio -en videoapparatuur is zeer ruim aanwezig.

Enige minpuntje vind ik het kleine display, dit had wel iets groter gemogen.

Al met al een fantastische receiver en je krijgt veel waar voor je geld!

3ks 10-01-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Nu enige weken in bezit en ga hem elke dag meer waarderen, echt een super apparaat.
De automatische speaker set-up met microfoon werkt heel goed.
Op reactie van Ron69: inderdaad, standaard gaat hij pas bij standje 50 behoorlijk geluid geven, maar hij gaat tot 100 en is zeer nauwkeuring te regelen. In het menu kun je dit aanpassen en wel zo dat hij bij 20 al keihard gaat.
Je beoordeling vindt ik echt magertjes, de afstandbediening is gewoon goed, ik kan zelfs de basisbedieningen gebruiken voor TV (Loewe), DVD recorder(Pioneer), en Sat-reciever (Samsung).

Ron69 09-01-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Na 10 jaar Yamaha nu deze Onkyo-receiver gekocht omdat hij zeer goed uit testen komt en vergelijkbare receivers (veel) duurder zijn of te diep de kast in gaan.

Geluid: Pas bij volume 50 krijg ik een beetje normaal geluidsniveau. Ik heb zelfs films zitten kijken tegen de 80! Dit kan toch niet normaal zijn? Het geluid is dan wel in orde maar niet dat ik er nou echt kapot van ben. Ik heb B&W330i voorspeakers en Klipsch surroundset. Beide kunnen volgens mijn niet met bi-amp worden aangesloten.
Als iemand tips heeft hoor ik dit graag!

Mogelijkheden: Zeer goed. Je bent wel even bezig alles in te stellen en uit te vinden wat mogelijk is. Uitgerust met de meeste moderne digitale snufjes en aansluitingsmogelijkheden. Instelmicrofoon werkt prima.

Design: Voldoende. Helaas geen klepje om knopjes uit het zicht te brengen. Met 38cm diepte past ie veel beter in de meeste kasten dan de 44cm+ die veel receivers tegenwoordig diep steken.

Afstandsbediending: Matig.
De ab is door een Japanse technofreak bedacht. Ergonomische mislukking. Overdaad aan knopjes die je zelden of nooit gebruikt en geen klepje om ze weg te werken. Onkyo kan hier nog veel leren van Philips en Sony. De ontvangst is daarentegen wel prima.

Kortom: Volgens mij een prima receiver maar net als een paar andere reageerders zit ik met het probleem van de volume die pas laat op gang komt.

Herjan 31-12-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Na 6 jaar genoten te hebben van een Harman Kardon receiver, nu overgestapt op deze Onkyo. Een apparaat, klaar voor de toekomst. De automatisch setup werkt wonderbaarlijk goed. De instellingen die hij vindt, komen exact overeen met de werkelijkheid. Het geluid is zeer goed te noemen. Genoeg power om mijn vijf zuil- & centerspeakers aan te sturen. Prima dynamiek. Binnenkort nog de bi-amp mogelijkheid benutten om te zien hoe dat zal bevallen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ik heb nu alleen de eerste instellingen doorgenomen, maar de mogelheden om per bron allerlei instellingen te maken is super. Pure Direct vind ik overigens over het algemeen de mooiste geluidskwaliteit geven. En met HDMI 1.3 en ondersteuning voor allerlei HD-geluidsformaten kan ik de komende jaren vooruit!

joopie52 24-12-2007

Mooie receiver,
Ik heb deze reciever nu 2 weken en ben er erg tevreden mee, het geluid wordt steeds beter naaar mijn idee. Ik heb deze receiver op 2 front B&W's CM4, center LCR3 en wat simpelere achterspeakers van philips (die ik nog wil vervangen naar B&W's overgens)
Ik gebruik geen subwoofer, maar deze reciever biedt meer dan genoeg bass, om geen subwoofer te gebruiken. Het voordeel aan deze receiver is dat hij amper het geluid laat vervormen als je 'm hard aan zet.. Ik nu nog geen HD DVD of BLu RAY speler, maar als je dan je DTS HD MASTER aan zet schijnt het geluid 50 keer zo zuiver te zijn als bij DOlBY DIGITAL.
Een echte aanrader dus...

M.C. 09-12-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Sinds een aantal weken in bezit en begin steeds meer tevreden te raken. Maak gebruik van klipch speakerset 5.1 na eerst een andere set gehad te hebben(jbl). Met een film kijken had ik geen klagen over het geluid maar tijdens muziek luisteren wel, kwam pas lekker op gang vanaf volume 40. Nu de front speakersbi-amp aangesloten en merk welk degelijk verschil. Nu heb ik op volume 25 een veel voller geluid. En toch weer iets meer mogelijkheden om het fijner af te stellen. De receiver geeft inderdaad veel warmte af.

Windhapper 01-12-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Zeer veel softwarematige mogelijkheden, zeker van de automatische speaker instelling is werkelijk uitstekend. het geluid is mak te noemen, mijn Synthese's komen er niet van onder de indruk, ik twijfel aan de opgegeven wattage, de volumeknop heeft 99 standen maar pas boven de 40 begin je echt iets te horen. Wel is het geluid helder en goed te noemen maar niet indrukwekkend. Ik hoop dat Onkyo in het vervolg meer op het geluid let dan op softwarematige poes pas want daar gaat het om. De kast wordt behoorlijk warm dus denk aan de koeling. De prijs van de Onkyo is laag te noemen.

Renate3 10-11-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Wij hebben deze receiver 2 maanden in gebruik en zijn erg tevreden. Twee JBL80 boxen (front) en 2 Wharfedale/Valdus100 (back) aangesloten in zone 1 en twee ouder Sony boxen in zone 2. Wat een genot.
Het bedienen van zone 2 vraagt enig inzicht maar is goed te doen.

Stefan1509 30-10-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Ik heb deze receiver gekocht in combinatie met de dvd speler van Onkyo (DV-SP405) en KEF 2005.2 speakers. Bevalt tot nu toe zeer goed.

Tevens zone 2 aangesloten zodat ik speakers aan kan sturen in de badkamer. Ideaal!

Vindt het echt een aanrader. Hij oogt wat groot (zoals alle stand-alone receivers) maar in een kastje valt dit helemaal niet op.

Rob B. 10-09-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Prachtige receiver; niet voor niets op een duitse site zo ongelooflijk goed beoordeeld na een uitvoerige test.
Het geluid is prachtig, zowel bij muziek als bij film. Natuurlijk eerst wel goed instellen.
Veel mogelijkheden, zonder onoverzichtelijk te zijn.
Prima afstandsbediening.
Voor duurzaamheid heb ik een 10 gegeven, omdat mijn vorige dolbyreceiver ook een Onkyo was en die heeft het tot volle tevredenheid een jaar of 14 probleemloos gedaan. Nu heeft mijn zoon er veel plezier van.
Ook de nieuwe receiver is gebouwd voor de eeuwigheid, zo lijkt het; de buitenkant is volledig van alluminium en ziet er voornaam uit.

Jack O 09-07-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR605

Paar dagen in bezit, lang getwijfeld tussen HK avr 245 en de Yamaha RX 1500, toch voor de 605 gekozen en absoluut geen spijt! wanneer je van een helder, sprankelijk geluid houd moet je deze eens beluisteren. Zeker voor de prijs, je kunt er bijna alles op aansluiten. Het aansluiten zelf is een fluitje van een cent. Ook de instelling v/d speaker met Audyssey is zeer gebruiksvriendelijk. Ik heb er 2 IQ 5 van Kef op aangesloten en de Onkyo dvd-speler SP 504E.